Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Je to pravda odvěká, že šaty dělaj člověka?!?!

"Dokavad jsme nahatý, od hlavy až po paty, nikdo neví kdo je chudý a kdo je bohatý. Podle kabátu se svět měří, lháři ve fraku každý věří, protože je to pravda odvěká, šaty dělaj člověka, kdo v hadrech čeká na štěstí, ten se načeká." Kéž by tak pánové Werich s Voskovcem věděli, jak dokonale, doslovně vystihli problém dnešní doby, kdy jeden druhého soudí NE podle toho co má v sobě, ale pouze na sobě...

Včera večer jsem absolvovala pracovní pohovor, díky kterému jsem zase o trochu více ponaučená do budoucna. Nevím přesně kolik času jsem strávila prezentací sebe samé a svých pracovních zkušeností té kamenné ženské tváři předemnou, která mne probodávala pohledem, až jsem pocítila pot na zádech. Až do posledních tří minut pohovoru jsem si vedla dobře. Paní předemnou, která mi od začátku svým vzezřením silně připomínala Igora Hnízda, mi položila poslední dotaz: "Co si myslíte o slušném oblékání, je pro vás důležité?" Bohužel jsem jí nemohla říct, co mi v té chvíli problesklo hlavou, nemohu to totiž ani napsat, protože by mi byl zrušen blog. Naštěstí i přes to neuvěřitelné horko které mi bylo, jsem zachovala chladnou hlavu a odpověděla jí, že ačkoli je oblečení pouze skořápka, budí při setkání s lidmi první dojem a člověk by měl chodit upravený. Sotva viditelně kývla a řekla, že druhé kolo pohovoru je v neděli a ať se slušně obleču a něco udělám s "těma prsama".

Cestou z kavárny na zastávku jsem se prohlížela ve výlohách, v odrazech skla a hlavou mi pořád běžel ten uštěpačný pohled na můj hrudník a zadek když jsem se zvedala od stolu. Najednou jsem si přišla celá divná, mé dosud oblíbené plátěné, bílé kalhoty jsem začala nenávidět, protože mi najednou moc obepínali zadek. Své háčkované tričko se silonem vespod jsem začala také nenávidět, protože mi nejspíše dělá moc velká prsa...Při příchodu domů jsem si přišla jak poslední troska, která si musí vyndat ze skříně teplý šedivý kostým, halenu s dlouhými rukávy a připravit se na to, že v neděli bude v tomto "skafandru" zavřená celý den. Samozřejmě tento velmi pohodlý outfit musí doplnit ty nejvyšší podpatky co v botníku najdu a od devíti do čtyř, kdy budu mít namotnovaný úsměv, nesmím dát ani mrknutím najevo, že mě v nich kur..... bolí nohy. Doopravdy zvažuji, už od včerejších šesti hodin večer, zda se v neděli mám té komedie zúčastnit či ne... Příčí se mi, předvádět se sedm hodin upnutá v kostýmu (nebudu asi dýchat, mám strach o ty knoflíky), cupitat na podpatkách a s úsměvěm, jak kdybych měla ústa natržená dokazovat, že jen JÁ jsem ta nejlepší a nejchytřejší a jen MNE by měli zaměstnat...

Zastávám názor ten, že člověk samozřejmě musí umět rozeznat jak se při které příležitosti obléci. Přesto, necítíme se líp, když jsme oblečeni v tom co nám vyhovuje a co je pohodlné? Ano, na pohovor nebo na svatbu nepůjdu ve svých růžových kraťasech a vytahaném tričku, ani stanovat do lesa nepůjdu v jehlách od Guesse a s Vuittonkou na rameni. Ale neměl si by zaměstnavatel raději jedno výběrové kolo pozvat lidi takové, jací doopravdy jsou? Nedověděl by se o nich víc? Co si vyvodíte z pohledu na člověka, který je sešněrovaný v kostýmu, potí se jak to prasátko, pusu má vytahanou od falešného úsměvu" vždyť je to všechno jen skořápka, za kterou se schováváme. Třeba já se cítím dobře v dřínech, teniskách, tričku, staženými vlasy. Nepotřebuji pobíhat po Praze na jehlách (to je o odřená ústa na těch kostkách nebo v metru)...A tím že já se cítím dobře, pak i můj projev je uvolněnější a můžu se soustředit na to co říkám, a né se bát nadechnout a vydechnout, otočit nebo chraň bůh - předklonit.

Venku se rozednívá a zrovna si představuji, jak by vypadal den, kdyby každý vyšel z baráku nahý.  Jak bychom se všichni tvářili a chovali, kdyby jsme cestou do práce potkali nahého souseda, jinak vždy chodícího v montérkách? Nebo co kdybychom potkali vždy přísně se tvářící kolegyni, jak je v rouše Evině - tvářila by se pořád tak panovačně a přísně? Jak by se tvářil obávaný ředitel? Sjednal by si respekt při poradě? Nazí jsme všichni stejní, to co mezi námi lidmi dělá tak hluboké propasti, je právě oblečení - od něj se už odvíjí, kdo je majetný, kdo je chudý, kdo dává přednost raději praktičnosti, nebo kdo si raději koupí lednici než kabelku. Takto jsme už každý jiný a navzájem se soudíme. Bohužel - "podle kabátu svět se měří a lháři ve fraku každý věří..."

 

 

Autor: Andrea Bobáňová | sobota 18.6.2011 5:33 | karma článku: 17,68 | přečteno: 2691x
  • Další články autora

Andrea Bobáňová

Jsem ateista?! Díky bohu!?

"Andělíčku můj strážníčku, opatruj mi mou dušičku, opatruj ji ve dne v noci, ochraňuj ji od zlé moci", odříkávala jsem s mou prababičkou, když mě večer chodila ukládat do postele. Pamatuji si z její ložnice svaté obrázky, andílky a v kuchyni visel z police křížek. Ovšem nikdy jsem v "nic" či "nikoho" tam nahoře, jak se říká, nevěřila. Na náboženství jsem nechodila, a moji prarodiče jsou zatvrzelí ateisté.

30.7.2011 v 14:44 | Karma: 14,51 | Přečteno: 1420x | Diskuse| Ostatní

Andrea Bobáňová

"Slečno, vždyť vy jste taková mlaďounká, malinká.."

Vypadat mladší, než ve skutečnosti jste, je někdy více na škodu než ku prospěchu. Od svých 18ti let vypadám tak o 4 roky mladší než ve skutečnosti jsem a do teď jsem to brala spíše jako srandu. Když jsem musela všude ukazovat občanku či řidičák, když mé mladší sestře bez okolků nalili alkohol a mne se ptali na věk. Většinou to byly úsměvné historky k pobavení okolí. Ovšem až na pracovním poli jsem se přesvědčila, že to zase taková sranda není.

21.6.2011 v 11:55 | Karma: 17,56 | Přečteno: 1564x | Diskuse| Společnost

Andrea Bobáňová

Pomalu a jistě, vysajou nás jak klíště...

a až už nebudou mít co, tak prasknou??? Je to pár dní zpět, co jsem šla ráno do práce a u vchodu do metra si vychutnávala ranní cigaretu. Moji pozornost upoutali dva holubi. Prali se o poslední kousek drobku něčí snídaně. A prali se opravdu do krve. Nikdy jsem ještě tak urputnou rvačku holubů nespatřila. A jak jsem je tak pozorovala a dokuřovala, začaly se mi v hlavě tvořit teorie a různá přirovnání. K lidem.

14.6.2011 v 22:40 | Karma: 21,87 | Přečteno: 1319x | Diskuse| Politika

Andrea Bobáňová

Jak se plní sen

„Vlny jsou od toho, aby se mohly vlnit, sny jsou tu od toho, aby sis je mohl splnit“, znělo mi hlavou cestou na letiště. V kabelce knížka, pas a trocha peněz, zbytek peněz v podprsence, kufr ve kterém bylo pyžamo s kravičkama a lahev Tuzemáku.( Na rentgenu se asi museli divit). Nic víc, jen já a toto „vybavení“ na dalekou, mou první, cestu do Ameriky.

1.6.2011 v 1:00 | Karma: 10,94 | Přečteno: 1758x | Diskuse| Cestování

Andrea Bobáňová

"Praha - to není jenom most a Hrad"

Praha, když se řekne Praha, každý si představí panorama Hradčan s lesknoucí a kroutící se Vltavou plnou parníků, břehy osázené rybáři. Při vyslovení názvu Praha je slyšet ruch, tepot této metropole která v noci neusíná...Opravdu je ta stověžatá matička Praha pouze lesk a sláva? ...

14.1.2011 v 16:01 | Karma: 11,74 | Přečteno: 1014x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Dezinformacím podlehnete postupně. Ezovíkend život nezmění, říká psycholog

4. května 2024  12:38

Češi mají velké sklony k ezoterice, což postupně vede také k náchylnosti věřit dezinformacím nebo...

G7 plánuje pomoc Ukrajině za 50 miliard dolarů, píše Bloomberg

4. května 2024  12:32

Spojené státy jednají s blízkými partnery o poskytnutí pomoci Ukrajině ve výši až 1,2 bilionu Kč....

Nekritizuji pomoc Ukrajině, brání se Babiš ve sporu s Černochovou o munici

4. května 2024  12:07

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš uvedl, že nekritizuje pomoc Ukrajině, ale netransparentnost aktuální...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  11:55

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1311x
Jsem drobná blondýna s proříznutou pusou, která kam šlápne, deset let tráva neroste.

Pracuji v cestovním ruchu, cestování je moje vášeň, stejně jako četba nebo řízení auta. Miluju moře, vedro, sushi a noční Prahu.

Seznam rubrik